kvällstur till akuten

Godmorgon solstrålar. Ja ni ska bara veta hur trött man blir på att bara skrota hemma hela tiden samtidigt som solstrålarna sipprar in mellan gardinerna och jag får bara njuta av synen av dom..

Igårkväll var halsen och huvudvärken inte att leka med alls, bara grät och skrek för att det gjorde så ont och när jag skulle resa mig upp ut fotöljen för att ta mig till sängen kunde jag inte ens stödja mina ben så bara föll ihop på golvet samtidigt som tårarna fortsatte att spruta. Det fanns inget annat att göra utom att åka in till akutmottagningen där jag fick träffa en läkare som till 100% i sitt sätt att vara påminde om House! Han kollade på mig, i öronen, magen, halsen, munnen, rubbet och konstaterade att det kunde vara körtelfeber men att vi skulle ta blodprover. Vilket vi gjorde. Inte alltför skönt att få in en stooor spruta rakt in i armvecket när man redan mår skit..!

Och efter att de var klara fick de också reda på att jag varit där en vecka tidigare då jag fått en provtid den 23e mars för att kolla lite andra saker (t.ex om jag har samma köldkörtel problem som min bror) sa de att eftersom det bara var vi där så kunde han ta de proverna nu istället. Jaa.. Super.. Tre till blodprover blev det då, på samma arm. Och självklart måste sköterskan försöka 5 gånger innan hon hittar ådran.. Aj säger jag bara!

Ojojoj, här blir inläggen lika långa som noveller så ska nog ta och dra mig tillbaka i filtar och kuddar och se på det andra avsnittet av Smash jag missade igår. Någon annan som kollar på det förresten? Helt grym serie, tips till alla musikalälskare!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Välkommen till en personlig blogg fylld med bilder, lite babbel, inspiration, konst och dans.
bloglovin
Den 28 maj 1996 kom jag till världen och namnet blev Sigrid. Just nu går jag mitt sista år på högstadiet i Båstad där jag nyligen är bosatt efter att ha spenderat nästan hela mitt liv i Eskilstuna.

bloglovin