gotland 2.0

Nu är vi hemma från många soliga dagar på den vackra ön Gotland! Lust att se lite bilder och få veta vad vi gjort? Ta en titt här nedan!
 

Måndag: Eftersom föräldrarna är så tråkiga att de bara spenderade dagarna på seminarium fick jag, brorsan och pojkvännen klara oss själva den mesta delen av tiden. Första dagen blev det ett spontanbesök till Boda Borg! Av 15 banor klarade vi endast 5 (haha) men en jäkligt kul dag! Efter det grillades det vid stugan där vi bodde med gubbarna och deras fruar från organisationen Klassmorfar som Erik är riksordförande i. 
 
Tisdag: Vi vaknade, tog en tur ut i solen innan mamma hämtade upp oss och det lunchandes i Visby. Kvällen spenderades i biosalongen framför den stora filmduken där den nya filmen The Amazing Spiderman rullade. Skitbra var den!
 
Onsdag: Äntligen! Riktigt soligt väder = vattenland! Hela dagen åkandes nedför stora ljusblå kanor! Den roligaste var Shark River, hela 160 meter lång! På kvällen gick vi till en av Visbys populäraste restauranger och åt otroligt god mat från en speciell kinesisk kultur. Åt tofu för första gången - lätt bland det godaste som någonsin smakats på! Och en überstark kyckling i het soja som fick min mun att fatta eld. Bokstavligen.
 
Torsdag: Den här dagen var det planerat seminarium för oss också. Kl 9.30 satt vi inne i Fryshusets teaterhall och såg en otroligt gripande teater om självskadebeteende. Efter det en föreläsning om självmord och sen medans William såg en teater om sångaren från Kartellen gick jag och Casper iväg och åt lunch. På kvällen åkte vi till Hablingbo Creperiê och åt crepe.
 
Fredag: Jag fick skjuts in till Visby vid lunchtid och spenderade några timmar i stekande sol med min saknade vän Clara som jag inte sett på nästan ett år! Vi hade så mycket att säga att vi pratade i mun på varandra konstant haha. Men helt underbart att få se henne igen! Vi gick runt lite i Botaniska Trädgård, satt ner i gräset och pratade innan det blev en fika. På kvällen gick vi till våran favvis i Visby och åt. På kvällen/natten kom det dock in ett helt extremt åskoväder. Har aldrig sett något liknande! Hela himlen lystes upp och blixtrarna sköt ner en efter en med knappt en sekunds mellanrum. Strömmen gick och mullret fick rutorna att skallra! Helt otroligt..
 
Lördag: När vi vaknade på morgonen hade ett träd fallit så vi förstod att blixten hade slagit ner bara några meter från stugan! Efter frukost bar vi oss av, den här gången hela familjen! Vi åkte runt i södra Gotland, kollade på rauker, stötte på Daniel Majstorovic och mumsade på saffranspannkaka!
 

Postat av: Lisa

Mysigt!
en fråga, hade du någon favoritfilm när du var liten? Isåfall vilken? :)

2012-07-10 @ 14:06:17


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Välkommen till en personlig blogg fylld med bilder, lite babbel, inspiration, konst och dans.
bloglovin
Den 28 maj 1996 kom jag till världen och namnet blev Sigrid. Just nu går jag mitt sista år på högstadiet i Båstad där jag nyligen är bosatt efter att ha spenderat nästan hela mitt liv i Eskilstuna.

bloglovin