dag 1 - presentation av mig själv

❂ Hej, jag heter Sigrid. Jag har levt i 16 år snart och bor äntligen i ett stort hus med en egen trädgård efter ett helt liv spenderat i lägenheter och radhus. Jag flyttade för 7 månader sen 60 mil bort från nästan all släkt och alla mina vänner för att landa i en småstad i ett gult hus vid havet på landet. Jag älskar filtar och stickade tröjor eftersom jag alltid är iskall. Ordet inspiration är enligt mig det vackraste ordet att skriva, säga och har den finaste betydelsen. För vi behöver alltid inspiration om så till att skriva musik, till att koreografera dans eller till att finna våra drömmar. Jag övertänker och överorganiserar i stort sett allt. Förutom plugg. Borde nog bli bättre på det..

☀ Jag är gigantiskt lång och relativt blyg när jag träffar nya människor, inte min starka sida. Jag bor i ett extremt litet rum som inte har plats för mer än en liten bokhylla, ett litet skrivbord, en liten byrå och en liten säng. Alltså bara små saker. Jag kan inte säga att jag älskar nian. Mycket plugg och press från lärarna + de hemska nationella proven. Dans är min stora passion, alla typer av den men en speciell förkärlek har jag till riverdance och modernt. På scenen med en grym koreografi är där jag hör hemma, där alla problem försvinner, där den största lyckan kommer och där jag är självsäkrast och jag bara vet att dansen kommer hänga med mig livet ut, yrke eller inte.

❀ Skrivning är en annan passion. Noveller, romaner, brev, dikter, berättelser i olika former. Allt. Jag kan få inspirationen (där kom den igen ja!) från en bra film, låt eller en annan bok (ibland kan en bild räcka) och jag bara måste sätta mig ner med papper och penna i högsta hugg och skriva så pennan glöder. Ibland utvecklas tankekartan till riktiga kapitel och tillslut en färdig bok men i flesta fall glöms de gamla historierna bort när nya poppar upp i hjärnan. Och så där håller det på. Jag älskar att fotografera och älskar känslan när man tagit en riktigt bra bild och blir så där galet nöjd! Jag är besatt av vintersäsongen och börjar längta efter julen redan i september då höstlöven och kylan börjar falla. Ända sedan barnsbenen har jag alltid älskat julen och tyckt att årets bästa dag är julafton och inte min egen födelsedag. Jaha, det var ju konstigt, tycker väl ni nu? Jo, jag ska förklara för er. Det är nämnligen så att jag delar födelsedag med först och främst min styvpappa Erik som kom in i våra liv så tidigt som under mitt fjärde år i livet. Ganska sjukt. Och inte mindre än igår fick jag reda på att jag har en tvilling i min klass. Finns nämnligen en tjej där som också är född den 28 maj 1996! DET, är ganska sjukt.

❂ Jag älskar gamla hus där färgen peelar av från väggarna och att resa med familjen. Speciellt de mysiga resorna vi gjort till USA. Är helt galen i USA. Miljön, språket, människorna, butikerna, atmosfären, allt. Någon gång i mitt liv ska jag ha bott där. Någon gång ska jag också ha bott ett år där, som high school-elev eller au pair och resa till New York med min älskade barndomsvän Mathilda och mina två grymma kusiner. You gotta love America!


☀ Jag saknar dagarna då man var sju år och skolan var en lekplats man längtade till varje gång man kom hem. Då man trodde att monster bodde under sängarna och i garderoben och krig, ironi och dålig självkänsla var ett okänt språk. Jag älskar att ha långa prat med min mormor och att somna i min pojkväns famn. Min favoritmusik är utan tvekan Taylor Swift som verkligen är den mest genuina, omtänksamma och underbaraste artisten som finns. Men har också stor kärlek till Bon Iver, The Script, Trevor Hall, Coldplay, James Morrison, Glee och Conor Maynard.

❀ Ärligt talat skulle jag kunna fortsätta babbla på hela natten men jag tror jag stoppar där. Är faktiskt helt chockad att du orkade läsa allt det här. Jag berömmer dig. Det här blev verkligen löjligt långt men jag hoppas ni lärde känna mig lite bättre. Jag älskar er läsare lika mycket som jag älskar varma sommardagar, solnedgångar och att ha sista ordet. G'night!

Postat av: Din tristaste kusin a.k.a Elin :)

Alltid lika roligt att lasa din blogg! Du skriver sa himla bra :)! Keep up the good work! Hoppas allt ar bra med dig!

<3

Elin

2012-02-02 @ 06:51:24


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Välkommen till en personlig blogg fylld med bilder, lite babbel, inspiration, konst och dans.
bloglovin
Den 28 maj 1996 kom jag till världen och namnet blev Sigrid. Just nu går jag mitt sista år på högstadiet i Båstad där jag nyligen är bosatt efter att ha spenderat nästan hela mitt liv i Eskilstuna.

bloglovin