1 juni

Morsning på er! Haft en bra dag? Själv kom jag nyss hem från en tur på Bjäre efter att ha besökt den nya klassen. Jag kommer nog aldrig vänja mig till skånskan tror jag, hör knappt vad de säger! I min nya klass går det just nu endast 16 elever plus jag och en ny till som ska börja och vi var väl ungefär så många som var i klassrummet idag och även fast vi var så få tror jag aldrig att jag har varit i ett rum med så många grivt talande skåningar någonsin! De skämtar om Eskilstunabornas dilekt och vi i Eskilstuna skämtar om deras. Tur för dem att jag inte Eskilstunadialekt alls men jag kommer att behöva leva med den där skånskan hela nian ut, haha! Nejdå, jag överlever! De verkade vara en rolig och snäl klass i alla fall. Jag som hade hoppats på en lugn timme framför datan fick just reda på att jag ska kratta i trädgården så fler inlägg kommer väl senare antar jag. Hejdå sålänge! 



Postat av: Elin Carlsson (ecaarlsson.blogg.se)

bra att det verkar gått bra, vill bara inte inse skiten :(

2011-06-01 @ 19:43:12
URL: http://ecaarlsson.blogg.se/


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Välkommen till en personlig blogg fylld med bilder, lite babbel, inspiration, konst och dans.
bloglovin
Den 28 maj 1996 kom jag till världen och namnet blev Sigrid. Just nu går jag mitt sista år på högstadiet i Båstad där jag nyligen är bosatt efter att ha spenderat nästan hela mitt liv i Eskilstuna.

bloglovin