dag 2 - släkt och familj

❂ Jag har en fantastiskt familj. Min mamma är världens bästa och jag berättar allting för henne. Eller ja, nästan i alla fall..! Jag har en, om jag får säga det själv, rätt så grym bror. Alla vet vem han är, bäst på att sjunga och även fast han går mig på nerverna i stort sett 90% av alla dagar, så älskar jag honom. Och tro det eller ej men vi har faktiskt bra stunder vi med, då vi verkligen kan prata, skratta och bara vara!

☀ Men jag har inte direkt den där perfekta "mamma-pappa-barn"-storyn och även om jag alltid varit omringad av många människor som älskar mig och jag dem, som alltid funnits där så har jag ändå haft en tuff uppväxt. Jag har, som så många andra, skilda föräldrar. Men det är inte bara så lätt som det. Ni förstår, de flesta med skilda föräldrar spenderar varannan vecka eller helg med dem men så var aldrig fallet för oss. För det kräver att båda föräldrarna bor i samma stad. Och det har mina aldrig gjort sedan skiljsmässan.

❀ Jag var bara 9 månader gammal när mina föräldrar skiljdes. De flesta barn med föräldrar som skiljer sig är betydligt äldre än så, åtminstone några år i alla fall. Så jag har aldrig haft känslan av att ha min mamma och pappa tillsammans för jag minns inget av det. Visst, kanske ni tycker, jag har ju haft min styvpappa Erik sen jag var fyra år som varit som en pappa. Men det är just det. Han är som en pappa, men han är ju inte min riktiga pappa. När jag växte upp var det aldrig någon som förstod det där. Eftersom min pappa bodde en timme bort träffade bara jag och brorsan honom en eller två gången i månaden så ingen av mina vänner visste vem han var eller hur han såg ut så alla trodde att min pappa var Erik. Och även de som visste om att jag hade två pappor förstod inte hur jag kände, för de hade den perfekta "mamma-pappa-barn"-storyn.

❂ Och även de klasskompisar som hade skiljda föräldrar hade inte den situationen som vi eftersom deras mamma och pappa bodde i samma stad så de kunde träffa dem när de ville. Jag har alltid blivit så arg på alla TV-program, radioprogram och artiklar för barn med skiljda föräldrar och hur de ska hantera det för inte en enda av dem ens nämner en annan situation än den då föräldrarna bor i samma stad. Så aldrig nånsin i mitt liv har jag kunnar prata med någon om det här. För ingen har förstått och inga "professionella" verkar ens veta att det faktiskt kan existera att föräldrarna bor mer än tio minuter ifrån varandra.

☀ Jag har världens grymmaste mormor. Hon är en riktigt livsnjutare som tänker på allting som vi ungdomar - som hon säger - inte ens lägger märke till. Som att priset på juicen höjts med 2,50 den senaste månaden, att himlen är ofantligt blå om sommardagarna och att det finns två saker i livet man inte kan ändra på - åldern och vädret. Dessa saker får jag konstant höra varje gång jag träffar henne. Men hon är världens goaste person!

❀ Jag har ett stort utbud underbara kusiner utspridda i alla olika kategorier och i olika delar av världen! Några är duktiga basketspelare, andra tävlar i bowling eller i golf och en annan är konstnär. Förutom de som är bosatta i Sverige bor en i USA, en annan i Danmark och en bor faktiskt i Amsterdam. Ingen är de andra lik och alla är lika goa och glada! Men två av dom räknar jag som två av mina bästa vänner, mina kära Elin och Cajsa. Love you!

❂ Det var lite smått och gott om min släkt och min familj. Kunde säkert kortat ner på något och utvecklat något annat men detta får duga! Nu känner ni till min kära släkt och familjehistoria lite bätte också. Grattis! Nästa stopp: Tio sanningar om mig själv.. Oops!


Postat av: Cindy

Mina föräldrar har vart skilda sen jag var 4 och jag har alltid också tyckt att ingen förstår mig. Min pappa bor 4timmar från etuna.

2012-02-03 @ 23:13:55
URL: http://cindyles.blogg.se/


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Välkommen till en personlig blogg fylld med bilder, lite babbel, inspiration, konst och dans.
bloglovin
Den 28 maj 1996 kom jag till världen och namnet blev Sigrid. Just nu går jag mitt sista år på högstadiet i Båstad där jag nyligen är bosatt efter att ha spenderat nästan hela mitt liv i Eskilstuna.

bloglovin