dag 10 - utlandsresor jag varit på

Väntar med dag 9 tills jag är tillbaka bakom skolbänken!

Under mina snart 16 år har jag varit på tre stora utlandsresor, åren efter varandra. Den första var 2008 då planet lyfte några dagar innan min tolfte födelsedag till London. Den här resan gjorde jag tillsammans med familjen, mamma, Erik och min bror. I maj fyller nämnligen vi alla, förutom mamma, år så våra tre födelsedagar firades på Londons härliga gator.

Resan var supermysig och mamma pratar om den än idag som om den var igår. Det var inte en tråkig minut eftersom vi planerat resan en hel del innan. Turer till goda restauranger, Madame Tussaudes, Trafalgar Square, Piccadilly Circus, Big Ben, afternoon tea, shopping på Primark, Harrods, Notting Hill och en massa mer. Det var också första gången jag åkte flygplan!

OBS! Varnar för extremt osmickrande bilder på mig själv alla dessa resor!


Den andra stora utlandsresan jag varit på gjorde jag tillsammans med mamma och den här gången blev det till familjen i USA! De bor i Greensboro i North Carolina. Den här resan gjordes också i slutet av maj så där blev jag tonåring!

Den här resan var verkligen så extremt kul! Vi kom dit en torsdag tror jag och på fredagen åkte vi direkt på en liten weekend road trip till Charleston, South Carolina. En resa i resan helt enkelt! Vi bodde på ett lyxigt hotell, solade och badade i stekande solsken, plockade stora snäckor och hoppade i havet vid kusten. Helt underbar resa! Fick också träffa familjen min kusin var au pair i. När vi kom tillbaka var det shopping i stora lass och min födelsedagskväll spenderades på en italiensk restaurang (precis som året innan i London!) och i en tom, gigantisk biosalong tillsammans med kusinerna som visade Hannah Montana: The Movie!


Och på den tredje och senaste utlandsresan bar planet än en gång av till USA men den här gången satt alla fyra familjemedlemmar på flyget!

Precis som förra gången gjordes det en resa i resan, en weekend-trip till Florida! Och vad innebär det? Disneyland!

När vi kom tillbaks till Greensboro blev det mycket shopping, mysiga middagar ute och en massa annat (ska jag vara helt ärlig så minns jag inte allt!). Resan gjorde vi i februari för två år sen, och här kommer bilderna!


Note to self: Ta miljoner fler bilder när du är utomlands, få inte för dig att radera hälften av dem helt plötsligt och glöm inte minneskortet i datorn när ni lämnar hotellet..! ♥

Postat av: cindy

älskar att resa men har aldrig varit i USA :)

sv: allt är väl okej , har sjukt mycket plugg just nu bara:)

2012-03-22 @ 19:54:32
URL: http://cindyles.blogg.se/


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Välkommen till en personlig blogg fylld med bilder, lite babbel, inspiration, konst och dans.
bloglovin
Den 28 maj 1996 kom jag till världen och namnet blev Sigrid. Just nu går jag mitt sista år på högstadiet i Båstad där jag nyligen är bosatt efter att ha spenderat nästan hela mitt liv i Eskilstuna.

bloglovin