kladdkaksmuffins - recept


Börja med att ta fram alla ingredienser: strösocker, ägg, smör, vaniljsocker, mjöl och kakao. Smält 100g smör i en kastrull eller micro. Häll 2 ½ dl strösocker i en stor bunke och knäck i 2 st ägg.


Häll i det smälta smöret i bunken och rör om kraftigt och ordentligt men inte för länge.


Vänd i 1 ½ dl mjöl och 1 tsk vaniljsocker försiktigt. Häll sedan i 3 msk kakao.


Rör om ordentligt och häll i mer kakao om det så behövs. Ställ in i ugnen i ca 16 minuter. Låt dem svalna och strö över lite florsocker.


Servera gärna med bär eller jordgubbsfluff (mosade jordgubbar och lättvispad grädde!) :).





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Välkommen till en personlig blogg fylld med bilder, lite babbel, inspiration, konst och dans.
bloglovin
Den 28 maj 1996 kom jag till världen och namnet blev Sigrid. Just nu går jag mitt sista år på högstadiet i Båstad där jag nyligen är bosatt efter att ha spenderat nästan hela mitt liv i Eskilstuna.

bloglovin