LÅNGFREDAG

God morgon! Hur mår ni? Jag är sådär lagom trött eftersom jag redan varit vaken i två timmar. Mamma väckte mig redan klockan sju (!!!). På långfredagen börjar alltid Konstrundan här på Bjäre där man åker runt till konstnärer, antingen hem till dem eller till deras galleri, bjuds på dricka, godis eller chips medans man tittar runt lite på deras konstverk. Vi har några favoriter (mina favoritkonstnärer är oftast de som har djur som man får klappa, haha) som vi åker till varje år. En kvinna som gör keramik hade ett år en stor låda med en massa små söta kycklingar så henne ska vi allt åka till! Thelma, en konstnär som gör tavlor, bor på en bondgård och har en massa får och lamm. Förutom att åka runt till konstnärerna kommer vi att åka och äta lunch på mitt favoritfik som heter Lycklig och lite annat smått och gott men innan vi gör något av det ska vi på en loppis som börjar om en halvtimme. Får se om det blir några fynd! 

Jag kanske inte skrev det förrut men förutom vi fyra i familjen som är här nere så kom också min kusin Oscar ner hit i onsdags och igår kom min styvfarfar (säger man så?) så det är fullt hus här! Jag är ju minst och yngst i min familj och i heeeela släkten så mina kusiner bara ääälskar att busa med mig, speciellt Oscar. Dumma kusiner!!

Hahah, ha en bra dag och ät en massa godis! ♥


                                        Hittade en gammal bild på Oscar och min bror!





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Välkommen till en personlig blogg fylld med bilder, lite babbel, inspiration, konst och dans.
bloglovin
Den 28 maj 1996 kom jag till världen och namnet blev Sigrid. Just nu går jag mitt sista år på högstadiet i Båstad där jag nyligen är bosatt efter att ha spenderat nästan hela mitt liv i Eskilstuna.

bloglovin