M I D S O M M A R 2 0 1 0

Hejsan!
Iår firade vi midsommar i Stockholm på Ekerö där några bekanta bor. Det skulle bli en stor fest med en massa folk så vi valde att åka dit! Sammanlagt tror jag att vi var 39 stycken, några kom och gick. Vi åkte till Stockholm tidigt på morgonen för att slippa alla köer. Vi kom fram ungefär halv elva och färjan över till
Ekerö gick kvart i så vi hann precis. Väl på färjan gick jag och Erik ut och njöt av det vackra vädret medan vi funderade på hur det skulle bli om det faktiskt började regna för då skulle ju alla som köpt nått på Sova få alla sina pengar tillbaka. Någon som vet hur det blev med det?
Iallafall, när vi väl kom fram lekte jag först lite med Edwin och Melker och deras nya lilla svarta kanin som är söt! Det hette Sotis, et väldigt gulligt och passande namn tycker jag! Efter att vi hade hjälp Nettan som har lite ryggproblem med att duka och så, så åkte vi till något ställe vid Melkers skola där det samlades en himla massa folk för att dansa och sjunga och ha sig. Det fanns en massa stånd där bl.a: sockervadd, våfflor, kaffe, korv & glass. Jag stod bara i kön till glassen för att köpa mig en madelmagnum men Edwin, Melker och Björn ställde sig i den enorma kön till sockervaddsståndet.
När vi kom tillbaka från lunchen och firandet där borta bytte jag och mamma om till klänningar. Innan hade jag haft på mig en blus och shorts men bytte sedan om till en klänning. Konstigt nog bestämmde jag mig för samma klänning jag hade på mig förra året. Men den satt mycket finare på iår!
Jag lekte med alla de små barnen och fick många glada blickar från föräldrarna som tyckte det v ar helt fantastiskt att jag orkade med dem. Det fanns två andra tjejer där som var ungefär i min ålder med men de hade inte samma ork och gick sedan hem. Jag drog runt Melker och hans polare Ludde runt i pulkor runt trädgården, hoppade studsmatta med sju andra barn (man fick bara vara åtta på mattan) hade kuddkrig i tusen år och en massa annat. Jag slocknade 2, innan alla barnen. Med tanke på att jag har tränat 20 timmar den här veckan var det inte så konstigt haha!
Iår valde jag att filma istället för att ta bilder och om ni känner mig vet ni att jag såklart har gjort en film av filmerna (en av mina stora passioner!). Den kommer nu! :)



Hoppas ni hade det lika bra som jag hade!


Postat av: ELIN

du verkar ha haft en bra midsommar:)

det hade jag med :D

haha. ja undra om dem som köpt på "sova" butiken fick money tbx... ;)<3<3<3

2010-06-28 @ 18:48:35
URL: http://ecaarlsson.blogg.se/


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Välkommen till en personlig blogg fylld med bilder, lite babbel, inspiration, konst och dans.
bloglovin
Den 28 maj 1996 kom jag till världen och namnet blev Sigrid. Just nu går jag mitt sista år på högstadiet i Båstad där jag nyligen är bosatt efter att ha spenderat nästan hela mitt liv i Eskilstuna.

bloglovin