LAST DAYS OF SEVENTH GRADE

SISTA VECKAN I SKOLAN...

måndag
måndag var en speciell dag för alla ep-elever. det var dagen vi skulle framföra våran musikal för hela skolan. vi började klockan åtta på morgonen med att gå igenom de nummer carro tyckte att vi behövde. carro är musikkläraren som är hjärnan bakom hela musikalen med hjälp från några duktiga nior. iallafall, vi gick igenom några nummer och medans jag kollade på hur kul alla hade ångrade jag att jag slutade på dansen på ep:n. jag började på den delen av ep:n där man målar kulisser. det var kul i början eftersom det var helt nytt men ingen av mina riktiga vänner var där så det blev ofta tråkigt. iallafall, jag var borta den dagen veckan innan där alla andra som gjort kulisser hade lärt sig i vilka scener allt skulle bäras in och fixas men jag hade ingen aning! på första föreställningen var våran klass på vilket jag tycker var synd eftersom det var på den första föreställningen
allt gick dåligt för alla. på den andra föreställningen var resten av skolan så då gick det liiiite bättre för mig men mycket bättre för de andra. efter den föreställningen fick vi lite pep-talk av carro som sa att vi hade varit
jätteduktiga och att vi skulle vila upp oss i några timmar, äta lunch och sedan komma tillbaka kl. 17 för att träna lite inför den tredje och sista förseställningen för inga mindre än, föräldrarna. Medans jag jobbade back-stage den där dagen lyssnade jag väldigt mycket på hur publiken reagerade på de olika händelserna i musikalen och de vuxna var helt klart bäst publik så dagens ros går till er ! de skrattade åt skämten, gäspade inte och till skilldnad från de flesta eleverna, applåderade de. det blir rätt tråkigt back-stage ofta, men alla var så kul och snälla så hela dagen var skitkul !
tisdag
i tisdags var alla sjuor och åttor i parken zoo och hade lite tipspromenad och bad. dagen var väl hyfsad, den kunde ha varit roligare om man hade fått vart fler i en grupp men man var tvugna att vara tre i en grupp om man skulle vinna och elin c vill alltid vinna, eller i alla fall alltid ha en chans att vinna så jag gick över till några andra istället. när det var dags för lunch hade inte elins lag kommit tillbaka än så jag åt min lunch med william och henke som var så jäkla dryg (inte för att jag var så mycket snällare, haha) så efter ett tag gick jag över till de i min åldersgrupp. efter att vi slutade cyklade jag in till stan för att bli dummare - blondare - och klippa mig liiiiiite. jag fick sitta 2 timmar i frisörstolen med en plastpåse över håret där manuela frisören hade tagir en pincett och gjort trehundra hål i plastpåsen där det stack ut en hårslinga ut varje hål som hon sedan kletade på blekningsmedel på och sen fick jag sitta där i typ en halvtimme och titta  tillbaka på min spegelbild när jag såg ut som en alien med en weirdo lady gaga-frisyr ! men det var värt det, jag är nöjd med resultatet !
onsdag
en av de tråkigaste dagarna ever! vi hade aktiviteter på torsharg med edvardslundeleverna och efter lunch hade vi stadsvandring?!!! många skolkade efter lunch för antingen 1: 'skolan hade inte tillräckligt med mat för att alla elever skulle bli mätta så man gick hem och åt för att man var hungrig' eller 2: man orkade inte. jag stod ut med hela dagen. usch, det var såååå skönt att komma hem sen! men jag måste medge att det fanns vissa roliga delar av dagen också men mer negativt än posetivt måste jag säga. men jag överlevde, så dagen var väl inte helt hemsk...?
torsdag - SKOLAVSLUTNING !
Jag gick upp ungefär vid 6 tiden och började fixa mig och cyklade sen till skolan. vi hade städdag och ep-träning inför kvällens uppträdanden ni redan sett bilder från. william sjöng sin egengjorta låt jag-alltid-glömmer-namnet-på. när skolan väl slutade tog elin c & mathilda bussen till slagsta glass och jag cyklade dit. mathilda tog en mjukglass med suris-strössel och jag och elin tog mjukglass med stelnad choklad uppepå. muuuuuums! sedan åkte jag direkt hem och duchade en låååååång stund. sedan sminkade jag om mig och började fixa med håret. mamma erbjöd sig att hjälpa till men efter ett tag blev hon så irriterad på att jag klagade på att lockarna inte blev något bra så hon lämnade mig själv med den heta locktången själv men jag hade kul i alla fall eftersom jag fick exprimentera lite. jag gjorde lockar som sandy - pappas tjej - brukade göra på mig när jag var mindre. hon kallar de fake-lockar. man lockar bara över håret och i ändarna på under håret. det går snabbt och ser välarbetat & lyxigt ut. eller i alla fall hennes lockar. efter avslutningen bjöds det på tårar och en massa kramar bland oss tjejer. killarna suckade och stönade över hur fåniga vi var, men det sket vi i !
efter det åkte jag, thilda, flodins och några fler till harrys och åt middag. stephanie och mathilda fick tag på min kamera och toh slut på nästan hela mitt minneskort. bilderna laddas upp på söndag eller måndag när jag kommer hem från ekerö som jag åker till imorgon !

torsdag kväll/natt
jag åkte ut till mälarbaden och var ute med mathilda och henke till midnatt. vi hoppade studsmatta, skrattade, tog ett steg in i den omöjliga fighten att utrota myggor och hade kul! sedan  åkte jag hem och slockade...zzzzz...!!!




-S-




Postat av: elincarlsson

vad bra du har skrivit!

jag läste allt :)

duktig jag är!

haha!

2010-06-12 @ 10:49:59
URL: http://ecaarlsson.blogg.se/
Postat av: Sigrid

yessssss!!

duktig duu är ! :) <3

2010-06-12 @ 11:06:27
URL: http://sigrideleonoras.blogg.se/


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Välkommen till en personlig blogg fylld med bilder, lite babbel, inspiration, konst och dans.
bloglovin
Den 28 maj 1996 kom jag till världen och namnet blev Sigrid. Just nu går jag mitt sista år på högstadiet i Båstad där jag nyligen är bosatt efter att ha spenderat nästan hela mitt liv i Eskilstuna.

bloglovin